ICT

Doelstellingen 2017

  • Uitrol Office 365 in het eerste kwartaal 2017
  • Vervanging DMS/Zaaksysteem in het 3e kwartaal 2017
  • Ondersteuning gebruikers (60% van de meldingen afhandelen binnen de norm)

Toelichting

Beleid

Het ICT-beleid is erop gericht om de bedrijfsvoering zo effectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dit betekent dat geautomatiseerde procesondersteuning en dienstenlevering centraal staat. Het moet voor de ambtenaar, inwoner en ondernemer van Maassluis zo simpel mogelijk zijn om diensten van de gemeente af te nemen.
De gemeente volgt een cloud-first strategie. Dit betekent dat waar mogelijk clouddiensten worden afgenomen, waaronder de Office producten. Dit maakt locatie onafhankelijk werken mogelijk en faciliteert samenwerken binnen en buiten de organisatie.

Doelstellingen 2017

  1. Uitrol Office 365 in het eerste kwartaal 2017: het ontwerp in het eerste halfjaar en de eerste fase van de uitrol van alle werkplekken in het derde kwartaal.
  2. Vervanging DMS/Zaaksysteem in het derde kwartaal 2017: Europese aanbesteding is in derde kwartaal doorlopen en in december 2017 voorlopig gegund.
  3. Dienstverlening ambtenaren (60% binnen 5 werkdagen afgehandeld is norm): 69% van 2.312 meldingen.